Natursnokarna 2015

Bilder från första träffen,vår

Information från första träffen.

Bilder från andra träffen, sommar

Information från andra träffen.

Bilder från tredje träffen, höst

Information från tredje träffen.

Bilder från fjärde träffen, vinter

Information från fjärde träffen.

Natursnokarna

Upplev naturen med ditt barn eller barnbarn. Att vara tillsammans i naturen, både vuxna och barn, är något alla borde få chansen att göra! Därför finns Natursnokarna, som är Naturskyddsföreningens barn- och familjverksamhet. Vi har roligt, mår bra av att vara ute i naturen och så gör vi något meningsfullt tillsammans!

Gemensamma upplevelser föder samtal som i sin tur kan leda till handling.
Kretsen har utbildade Natursnoksledare. De årstidsanpassar aktiviteterna så att dessa har en naturlig koppling till vad som händer i naturen. Åldersanpassning är också viktigt så att alla kan ta del av vad ledarna vill förmedla.

Det behövs fler barn- och familjverksamhets aktiva i föreningen, därför är Natursnokarna en prioriterad verksamhet i föreningen.

Under året 2015 vill Natursnokarna träffas några gånger i Svenljunga. Där vill ledarna tillsammans med deltagande barn och deras vuxna, genomföra olika aktiviteter för att väcka flera barn och deras vuxnas nyfikenhet på naturen. Deltagarnas eget upptäckande är viktigt. Träffarna bygger på att dela kunskap, pratar om tecken i Naturen, mysa m.m. som barn- och familjverksamhet med t.ex. egen medhavd fika, gemenskap – och sagostund eller annan aktivitet. Nedan ser du lite exempel på vad Natursnokarna kan syssla med.

Vill du vara med i vår Natursnoksgrupp ? Är du ett nyfiket barn mellan 2-10 år? Ta med dig en vuxen och kom och upptäck naturen på ett nytt sätt! Vi kommer att vara i Svenljunga.

1 .  Första träffen med tema Vårtecken.

lördag 11 april, kl. 9.30 – 11.30, Vi träffas vid Byggföretaget J & L i Svenljunga och bygger fågelholkar, pratar om vårtecken och myser m.m. som barn- och familjeverksamhet.

2 .  Andra träffen med tema Sommartecken.

söndag 7 juni, kl. 9.30 – 11.30, Vi träffas vid Thilanderska parken bakom Kommunhuset, i Svenljunga och pratar om sommartecken och myser m.m. som barn- och familjeverksamhet.

3 .  Tredje träffen med tema Hösttecken.

söndag 2 august, kl. 9.30 – 11.30, Vi träffas vid Thilanderska parken mellan Brandkåren och Blåkläder i Svenljunga och pratar om hösttecken och myser m.m. som barn- och familjeverksamhet.

4 .  Fjärde träffen med tema Vintertecken.

söndag 1 november, kl. 9.30 – 11.30, Vi träffas vid Startradings grillplads bakom Mogafritid i Svenljunga och pratar om vintertecken och myser m.m. som barn- och familjeverksamhet.

Anmäl ditt intresse till

Pia P. I. Lassen, mobil.  0768 -181 578       eller      Bolette Illemann Lassen, mobil.  0768 – 46 72 10.

Med reservation för förändringar.